Soft skills

 

 

Visų pirma norėčiau sudėlioti taškus ant “i” ir, žinoma, aptarti, kas yra minkšti įgūdžiai. Taigi, minkšti įgūdžiai (angl.: “soft skills”) yra svarbių karjerai, nespecializuotų, viršprofesionalių įgūdžių kompleksas, sąlygojantis didelį produktyvumą. Minkšti įgūdžiai yra tarpiniai, kalbant apie skirtingas darbo sritis, nereikalauja žinių kurioje nors profesinėje srityje ir nepriklauso nuo darbo specifikos. Šiuos įgūdžius  determinuoja tik asmenybės bruožai bei charakterio ypatumai, tokie kaip atsakingumas, disciplina, komunikacija, gebėjimas išklausyti, komunikacija, lyderystė ir emocinis intelektas. 

 

 

Kodėl apie minkštus įgūdžius reikia kalbėti būtent šiandien? Mūsų svetainėje, straipsnyje apie tai, kokia veikla galima užpildyti savo gyvenimą XXI a. turbūt pastebėjote, jog vis mažiau iš žmonių reikalaujama specifinių žinių ir sauso mąstymo, tuo metu kyla didelė paklausa vaizduotei ir kritiniam mąstymui. Manoma, kad per ateinančius 15-20 metų, toliau mažėjant sausų žinių turėjimo paklausai, minkšti įgūdžiai taps pagrindiniu vertinimo kriteriju darbo pokalbiuose. Globalėjančiame pasaulyje vis labiau reikia kooperacijos tarp skirtingų sričių, o tai jau šiandien smarkiai įtakoja darbo biržą ir žmogiškųjų išteklių rinką. Minkštųjų įgūdžių trendas tik pradeda populiarėti ir lietuviškai informacijos šia tema beveik nėra, tačiau netrukus mes stebėsime stulbinantį mokymų šioje srityje augimą. O dabar pereikime prie svarbiausių iš minkštųjų įgūdžių.

 

 

 

  1. Komunikacija ir gebėjimas prezentuoti. Vis svarbiau tampa mokėti pateikti produktą, paslaugą, projektą ir, svarbiausia, pateikti save iš gerosios pusės. Jeigu turite puikią idėją, bet nemokate jos pateikti- nieko nesudominsite. Be to, svarbiausias produktas, kurį turite išmokti pateikti- save.
  2. Analitinis, kritinis mąstymas. Niekam nėra paslaptis, kad galvoti ne pagal šabloną, mokėti užduoti teisingus klausimus bei mokėti argumentuoti yra vienas iš svarbiausių žmogaus asmenybės bruožų. 
  3. Gebėjimas klausytis. Žinoma, tylėdami negalite savęs pateikti iš geriausios pusės, tačiau kartais vis dėlto reikėtų ir užsičiaupti, nes didelei žmonių daliai visiškai nerūpi, ką šnekate jūs. Todėl turite suteikti pašnekovui malonumą ir išklausyti visas jo genialias idėjas. Klausydamiesi kitų sužinome daug naujo, atrodome protingi ir esame tiesiog nuostabūs pašnekovai. 
  4. Teamwork. Deja, bet kaip bebūtų jums gera dirbti vienam, likimas priverčia išmokti dirbti komandoje. 
  5. Pozityvus nusiteikimas. Čia, turbūt, yra svarbiausias dalykas, kurį turite prisiminti. NIEKAM NEREIKALINGOS JŪSŲ PROBLEMOS. Niekam. Period. Savo problemas, blogą nuotaika, nesėkmes turite palikti už durų. Prisiminkite: pyktas žmogus- nereikalingas žmogus.
  6. Konfliktų sprendėjas. Konfliktai, beja irgi niekam nereikalingi, tad mokėjimas juos spręsti tikrai pravers.
  7. Atsakingumas. Klausykite, pasakę “tai yra mano kaltė” atrodysite 10x išdidžiau, negu pradėję teisintis ir kaltinti kitus.
  8. Disciplina. Na o apie discipliną jau daugiau negaliu nieko pridėti. Galiu tik patarti perskaityti mūsų straipsnius apie tai, kaip planuoti laiką ir viską spėti.

 

 

 

Taip, aš žinau, perskaitę šiuos punktus galėjote pagalvoti : “Damn, bet gi nieko naujo nesužinojau”, tačiau problema yra ta, kad net žinodami daug dalykų, žmonės kažkodėl jais nesinaudoja ir toliau nemoka savęs prezentuoti, tiki nesąmonėm Facebooke, nemoka klausytis, ant kiekvieno kampo rodo savo nepasitenkinimą, visur visada vėluoja ir kaltina už tai kitus. Mano misija buvo ne išrasti dviratį, bet priminti, kad tas dviratis egzistuoja ir tik juo galėsite nuvažiuoti iki sėkmės ir darnaus kontakto su aplinkiniais. 

 

 

O šiandien tariu jums Acta est fabula. Būkite laimingi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn